-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
Wydział Organizacyjno-Prawny
Urząd Miejski w Policach
Dyrektor: Maciej Usewicz
Telefony:
Dyrektor |
91 431 18 57 |
sprawy sołectw i osiedli, sprawy wyborcze |
91 431 18 88 |
kancelaria urzędu, przyjmowanie pism, obsługa interesantów, Karta Dużej Rodziny, Szczecinska Karta Rodziny, Zachodniopomorska Karta Seniora, Zachodniopomorska Karta Rodziny, prace społecznie użyteczne |
91 431 18 55 |
sprawy gospodarcze urzędu, |
91 431 18 15 |
sprawy organizacyjno-prawne, koordynator ds. dostępności, |
91 431 18 23 |
ochrona zdrowia, organizacje pozarządowe, sprawy sołectw i osiedli |
91 431 18 24 |
obsługa sekretariatu |
91 431 18 30 |
biuro Rady Miejskiej |
91 431 18 26 |
Radca Prawny |
91 431 18 85 |
ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU:
- W zakresie spraw organizacyjnych:
- Obsługa Rady Miejskiej, jej organów, radnych oraz Zarządu Gminy.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z obsługą Rady Miejskiej i Zarządu Gminy.
- Organizowanie współpracy z organami sołectw i osiedli .
- Wdrażanie uchwał Rady i Zarządu Gminy oraz nadzór nad ich wykonaniem.
- Prowadzenie kancelarii i archiwum Urzędu Gminy.
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
- Wykonywanie zadań związanych z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu, Rady Miejskiej, rad osiedlowych i sołeckich, ławników sądów powszechnych oraz członków kolegium do spraw wykroczeń.
- Opracowywanie projektów statutu gminy, regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy oraz współudział w opracowywaniu statutów lub regulaminów gminnych jednostek organizacyjnych.
- Współpraca z Wojewódzkim i Rejonowym Biurem Pracy.
- Prowadzenie spraw związanych ze współpracą z Sejmikiem Samorządowym.
- Analizowanie i opiniowanie projektów przyjmowania przez gminę zadań zleconych zakresu administracji rządowej , opracowywanie wystąpień w tej sprawie.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych osób fizycznych.
- Przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania.
- wywieszanie w lokalu Urzędu Gminy ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane.
- Uczestnictwo w postępowaniu o udzielanie zamówień publicznych we współpracy z Wydziałami Urzędu Gminy, organizacja przetargów, szkolenie w zakresie stosowania przepisów o zamówieniach publicznych.
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia, współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, ze stowarzyszeniami ochrony zdrowia, organizacjami pozarządowymi.
- Doręczanie korespondencji urzędowej.
- W zakresie obsługi prawnej:
- Prowadzenie zbioru przepisów prawnych oraz zboru przepisów ogólnie obowiązujących i ich kolportaż na Wydziały Urzędu Gminy.
- Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej i Zarządu Gminy oraz rozstrzygnięć merytorycznych poszczególnych wydziałów .
- Prowadzenie spraw procesowych oraz zastępstwo przed sądami i innymi organami orzekającymi.
- W zakresie spraw gospodarczych:
- Gospodarka lokalami biurowymi Urzędu Gminy.
- Prowadzenie spraw z zakresu BHP, zabezpieczenia p. poż. i ochroną mienia Urzędu Gminy.
- Załatwianie spraw związanych z techniczną obsługą Urzędu Gminy.
- Załatwianie spraw związanych z zamawianiem pieczęci Urzędu Gminy i pracowników.
- Likwidacja mienia Urzędu Gminy, Urzędu Stanu Cywilnego, Straży Miejskiej, Ochotniczych Straży Pożarnych, Rad Osiedlowych i Sołectw.
- Przekazywanie zbędnego mienia Urzędu, Urzędu Stanu Cywilnego i Straży Miejskiej.
SKARGI I WNIOSKI
Sprawy dotyczące przyjmowania i koordynowania rozpatrywanych skarg i wniosków załatwiane są przez Wydział Organizacyjno-Prawny Urzędu Gminy. Skargi i wnioski pisemne można składać w pokoju nr 30 (sekretariat). Skargi i wnioski ustne do protokołu można zgłaszać w pokojach nr 17, 23, 24 - w godzinach pracy Urzędu.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załtwianie spraw (art. 227 Kpa).
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 Kpa).