Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

Wydział Organizacyjno-Prawny

Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3, 72-010 Police

Dyrektor: Maciej Usewicz

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Telefony:

Dyrektor

91 431 18 57

sprawy sołectw i osiedli, sprawy wyborcze

91 431 18 88

kancelaria urzędu, przyjmowanie pism, obsługa interesantów, Karta Dużej Rodziny, Szczecinska Karta Rodziny, Zachodniopomorska Karta Seniora, Zachodniopomorska Karta Rodziny, prace społecznie użyteczne

91 431 18 55

sprawy gospodarcze urzędu,

91 431 18 15

sprawy organizacyjno-prawne, koordynator ds. dostępności,

91 431 18 23

ochrona zdrowia, organizacje pozarządowe, sprawy sołectw i osiedli

91 431 18 24

obsługa sekretariatu

91 431 18 30

biuro Rady Miejskiej

91 431 18 26
91 431 18 28

Radca Prawny

91 431 18 85

 

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU:

  1. W zakresie spraw organizacyjnych:
    1. Obsługa Rady Miejskiej, jej organów, radnych oraz Zarządu Gminy.
    2. Prowadzenie dokumentacji związanej z obsługą Rady Miejskiej i Zarządu Gminy.
    3. Organizowanie współpracy z organami sołectw i osiedli .
    4. Wdrażanie uchwał Rady i Zarządu Gminy oraz nadzór nad ich wykonaniem.
    5. Prowadzenie kancelarii i archiwum Urzędu Gminy.
    6. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
    7. Wykonywanie zadań związanych z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu, Rady Miejskiej, rad osiedlowych i sołeckich, ławników sądów powszechnych oraz członków kolegium do spraw wykroczeń.
    8. Opracowywanie projektów statutu gminy, regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy oraz współudział w opracowywaniu statutów lub regulaminów gminnych jednostek organizacyjnych.
    9. Współpraca z Wojewódzkim i Rejonowym Biurem Pracy.
    10. Prowadzenie spraw związanych ze współpracą z Sejmikiem Samorządowym.
    11. Analizowanie i opiniowanie projektów przyjmowania przez gminę zadań zleconych zakresu administracji rządowej , opracowywanie wystąpień w tej sprawie.
    12. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych osób fizycznych.
    13. Przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania.
    14. wywieszanie w lokalu Urzędu Gminy ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane.
    15. Uczestnictwo w postępowaniu o udzielanie zamówień publicznych we współpracy z Wydziałami Urzędu Gminy, organizacja przetargów, szkolenie w zakresie stosowania przepisów o zamówieniach publicznych.
    16. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia, współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, ze stowarzyszeniami ochrony zdrowia, organizacjami pozarządowymi.
    17. Doręczanie korespondencji urzędowej.
  2. W zakresie obsługi prawnej:
    1. Prowadzenie zbioru przepisów prawnych oraz zboru przepisów ogólnie obowiązujących i ich kolportaż na Wydziały Urzędu Gminy.
    2. Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej i Zarządu Gminy oraz rozstrzygnięć merytorycznych poszczególnych wydziałów .
    3. Prowadzenie spraw procesowych oraz zastępstwo przed sądami i innymi organami orzekającymi.
  3. W zakresie spraw gospodarczych:
    1. Gospodarka lokalami biurowymi Urzędu Gminy.
    2. Prowadzenie spraw z zakresu BHP, zabezpieczenia p. poż. i ochroną mienia Urzędu Gminy.
    3. Załatwianie spraw związanych z techniczną obsługą Urzędu Gminy.
    4. Załatwianie spraw związanych z zamawianiem pieczęci Urzędu Gminy i pracowników.
    5. Likwidacja mienia Urzędu Gminy, Urzędu Stanu Cywilnego, Straży Miejskiej, Ochotniczych Straży Pożarnych, Rad Osiedlowych i Sołectw.
    6. Przekazywanie zbędnego mienia Urzędu, Urzędu Stanu Cywilnego i Straży Miejskiej.

SKARGI I WNIOSKI

Sprawy dotyczące przyjmowania i koordynowania rozpatrywanych skarg i wniosków załatwiane są przez Wydział Organizacyjno-Prawny Urzędu Gminy. Skargi i wnioski pisemne można składać w pokoju nr 30 (sekretariat). Skargi i wnioski ustne do protokołu można zgłaszać w pokojach nr 17, 23, 24 - w godzinach pracy Urzędu.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załtwianie spraw (art. 227 Kpa).

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 Kpa).

Znajdź nas w social mediach