Burmistrz Polic ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania w 2019 r. z zakresu działalności pożytku publicznego i wolontariatu na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 688) – dalej zwaną ustawą.
I. Rodzaj zadania: ratownictwo wodne.
W ramach wykonywania zadania będą realizowane czynności związane z „Zapewnieniem bezpieczeństwa na wodach roztoki odrzańskiej, rzeki Łarpi i Zalewu Szczecińskiego na akwenach wodnych znajdujących się na terenie Gminy Police w roku 2019”, w terminie od dnia 24 czerwca 2019 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r.
Formy realizacji zadania:
-
Ratownictwo Wodne :
- utrzymanie gotowości ratowniczej na akwenach wodnych Gminy Police, patrolowanie brzegów,
- prowadzenie działań ratowniczych na akwenach wodnych Gminy Police, monitoring środowiska wodnego,
- utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego poprzez pełnienie dyżurów,
- szkolenie ratowników.
-
Zakup materiałów i usług związanych z remontem pomieszczeń siedziby jednostki organizacyjnej bezpośrednio realizującej zadanie publiczne na akwenach wodnych znajdujących się na terenie Gminy Police.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tych zadań:
Wysokość planowanych środków publicznych na realizację zadania wynosi 45.000 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) w tym:
- 25.000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań w zakresie ratownictwa wodnego w 2019 roku,
- 20.000 zł z przeznaczeniem na zakup materiałów i usług związanych z remontem pomieszczeń siedziby jednostki organizacyjnej bezpośrednio realizującej zadanie publiczne na akwenach wodnych znajdujących się na terenie Gminy Police w 2019 roku.
Dopuszcza się możliwość zwiększenia lub zmniejszenia środków na realizację zadań w przypadku dokonania zmian w budżecie Gminy Police na 2019 rok.
III. Zasady przyznawania dotacji:
1. W konkursie mogą brać udział organizacje pozarządowe lub podmioty, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem tj:
1) organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2019, poz. 688),
2) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
3) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
4) spółdzielnie socjalne,
5) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów jednostek ustawy z dnia
25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2018 r., poz. 1263 i 1669), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy
i pracowników.
2. Gmina Police po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, bez zbędnej zwłoki, zawiera umowę na realizację zadania w formie powierzenia (z przekazaniem dotacji na finansowanie zadania).
3. Organizacje pozarządowe lub inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjmując zlecenie realizacji zadania publicznego zobowiązują się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych
w umowie, a Gmina Police zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania odpowiednich środków publicznych w formie dotacji.
4. Umowa wymaga formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Umowa o powierzenie realizacji zadania publicznego może być zawarta na czas określony, nie dłużej niż do końca 2019 r. wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U z 2018 poz. 2057).
IV. Terminy i warunki realizacji zadania:
-
Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy o powierzeniu zadania do dnia 31 sierpnia 2019 roku.
-
Zadania powinny być realizowane w sposób zapewniający wysoką jakość wykonania zadania.
-
Podmioty ubiegające się o realizację zadania publicznego objętego konkursem zobowiązane są:
-
prowadzić działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
-
posiadać doświadczenie niezbędne do realizacji zadania objętego konkursem,
-
posiadać odpowiednie zasoby rzeczowe i kadrowe do realizacji zadania objętego konkursem,
-
spełniać wymogi formalne określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z roku 2019 poz. 688) oraz rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U z 2018 poz. 2057).
-
Oferty muszą zawierać następujące dokumenty:
-
prawidłowo i kompletnie wypełniony formularz oferty z dokładnie określonym w nagłówku oferty rodzajem zadania,
-
aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,
-
umowę partnerską lub oświadczenie partnera (w przypadku wskazania partnera
w ofercie), -
statut organizacji oraz jego zmiany,
-
deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
-
W przypadku organizacji, których odpis z rejestru lub wyciąg z ewidencji albo statut są aktualne, organizacja składa oświadczenie, że „dane zawarte w (odpisie
z rejestru, wyciągu z ewidencji lub w statucie) są zgodne ze stanem faktycznym
i prawnym na dzień składania oferty”.
Załączniki do oferty składane w formie kserokopii winny być potwierdzone przez osobę upoważnioną do reprezentowania organizacji (za zgodność z oryginałem, data, pieczątka, podpis).
-
W ramach realizacji zadania dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów w wielkości 10 % pod warunkiem iż przesunięcia nie spowodują zwiększenia kwoty przyznanej dotacji.
-
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
-
Organizacja ma możliwość uzupełnienia braków formalnych i technicznych z własnej inicjatywy lub na wezwanie ogłaszającego konkurs ofert, w terminie 7 dni od daty zakończenia przyjmowania ofert.
-
Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku organizacja może:
-
odstąpić od zawarcia umowy, powiadamiając o tym pisemnie ogłaszającego konkurs ofert,
-
zaproponować w formie pisemnej korektę zakresu rzeczowego i finansowego oraz zaktualizowanego kosztorysu.
-
Czas związania ofertą – 14 dni po upływie terminu składania ofert.
-
V. Terminy składania ofert:
-
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Policach, ul. Stefana Batorego 3, KANCELARIA (parter), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 czerwca 2019 r.
do godz. 10 00.
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty do Urzędu Miejskiego w Policach lub data stempla pocztowego.
-
Oferty należy składać na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U z 2018 poz. 2057).
-
Druk oferty można otrzymać w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Policach ul. Stefana Batorego 3, w pokoju nr 5. Druk jest także dostępny na stronie internetowej Gminy Police – organizacje pozarządowe - www.bip.police.pl.
-
Wyjaśnień dotyczących składania ofert udziela Katarzyna Szkaplewicz-Doba (tel. 91 43 11 804) oraz Magdalena Zimna (tel. 91 43 11 805).
VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonywania wyboru ofert:
-
Za ofertę spełniającą wymagania formalne uznaje się ofertę:
1) złożoną na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U z 2018 poz. 2057).
2) złożoną przed podmiot uprawniony do jej złożenia, którego działalność statutowa jest zgodna z zakresem zadania publicznego będącego przedmiotem otwartego konkursu ofert,
3) zawierającą prawidłowe dane, zgodne z celami i założeniami konkursu,
4) złożoną w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie,
5) zawierającą wszystkie wymagane załączniki,
6) podpisaną wraz z załącznikami przez osobę uprawnioną,
7) zawierającą termin realizacji zgodny z terminem określonym w ogłoszeniu
o konkursie.
-
Konkurs zostanie unieważniony, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty,
2) żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w pkt.VI.1.
-
Przy dokonywaniu wyboru oferty będą stosowane następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania w oparciu o odpowiednią bazę materialną, sprzęt potrzebny do realizacji zadania,
2) kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania oraz udział finansowy środków własnych, a także środków pozyskanych
na realizację danego zadania od innych podmiotów,
3) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadania,
4) wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
5) analiza i ocena realizacji przez organizacje zleconych zadań w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia się z otrzymanej dotacji,
6) wyniki dotychczasowej pracy i osiągnięć w ramach prowadzonej działalności, specyfika zadania, liczba członków stowarzyszenia, liczba osób biorących udział, zasięg
i ranga imprezy, jej atrakcyjność,
7) wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w budżecie gminy na dany rok kalendarzowy.
-
Burmistrz Polic powoła Komisję konkursową w celu opiniowania złożonych ofert.
-
Oferty oceniane będą pod względem formalnym (z użyciem określenia „spełnia”,
„nie spełnia”) i pod względem merytorycznym. -
Komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Polic dokona oceny ofert
z uwzględnieniem kryteriów:
-
możliwość realizacji zadania w oparciu o odpowiednią bazę materialną, sprzęt potrzebny do realizacji zadania, odpowiednie zasoby kadrowe oraz doświadczenie
w realizacji zadania objętego konkursem, -
kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania oraz udział finansowy środków własnych, a także środków pozyskanych
na realizację danego zadania od innych podmiotów, -
proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadania,
-
wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
-
analiza i ocena realizacji przez organizacje zleconych zadań w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia się z otrzymanej dotacji,
-
wyniki dotychczasowej pracy i osiągnięć w ramach prowadzonej działalności, specyfika zadania, liczba członków stowarzyszenia, liczba osób biorących udział, zasięg i ranga imprezy, jej atrakcyjność.
-
Z postępowania konkursowego dotyczącego wyboru ofert Komisja konkursowa sporządza protokół, w którym dokonuje oceny, przedstawia swoją opinię i proponuje wysokość dotacji.
-
Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 14 dni, po upływie terminu złożenia oferty.
-
Decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Polic w formie
zarządzenia. -
Każdy w terminie 30 dni od ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia
wyboru lub odrzucenia oferty. -
Od podjętej decyzji nie przysługuje odwołanie.
-
Umowa zostanie sporządzona bez zbędnej zwłoki po dokonaniu wyboru oferty, jednak
nie później niż w ciągu miesiąca od upływu terminu składania ofert. -
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi niezwłocznie po wyborze oferty:
-
w Biuletynie Informacji Publicznej,
-
w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń,
-
na stronie internetowej Gminy Police.
-
Warunkiem koniecznym do zawarcia umowy jest posiadanie rachunku bankowego,
na który przekazywana będzie dotacja na realizację zadania.
VII. Zrealizowane przez Gminę Police w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert
i w roku poprzednim zadania publiczne tego samego rodzaju i związane z nimi koszty,
ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym, podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy.
2018 r. |
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe Oddział Powiatowy Police z siedzibą w Policach przy ul. Marii Konopnickiej podnosiło świadomość mieszkańców o zagrożeniach związanych z wypoczynkiem nad wodą, patrolowało brzegi akwenów wodnych, prowadziło monitoring środowiska wodnego zwiększając tym samym bezpieczeństwo na torze wodnym i zmniejszając ilość wypadków na plażach i akwenach wodnych Gminy Police. |
20 000 zł |