Od 1 maja mieszkańcy gminy Police mogą składać wnioski do trzeciej edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego, który będzie realizowany w 2018 roku. W stosunku do poprzednich lat w regulaminie pojawiło się kilka zmian. Najważniejsza i najbardziej znacząca polega na tym, że od tej edycji zgłoszenie projektu, poparcie projektu oraz oddanie głosu na wybrane zadania będzie możliwe dla wszystkich mieszkańców. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że w imieniu mieszkańców, którzy nie ukończyli 13 roku życia, czynności te muszą wykonać opiekunowie prawni. Ponadto o kolejności projektu na karcie do głosowania, od tej edycji, będzie decydowało publiczne losowanie. Zmianie uległy także terminy poszczególnych etapów PBO.
Na składanie projektów mieszkańcy mają czas do 16 lipca, natomiast głosowanie rozpocznie się 25 września i potrwa prawie 3 tygodnie (do 13 października). Ogłoszenie zwycięskich projektów nastąpi najpóźniej 20 października. Burmistrz Polic Władysław Diakun zachęca do składania projektów i liczy na to, że w tym roku pomysłów będzie jeszcze więcej, niż w poprzednich latach. W ramach budżetu obywatelskiego do dyspozycji mieszkańców na cele, wynikające z zadań Gminy, jest milion złotych.
Wszystkie techniczne szczegóły, dotyczące tegorocznej edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego, zainteresowane osoby znajdą na stronie internetowej www.bo.police.pl oraz w broszurach. Znajdują się tam m.in. numery telefonów do pracowników Urzędu Miejskiego, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania i wątpliwości.