W związku z udostępnieniem w ostatnim czasie mieszkańcom gminy mobilnej aplikacji mapowej tut. Urząd przygotowuje się do wdrożenia od 14 marca 2019 kolejnej usługi z wykorzystaniem narzędzi internetowych, tj.: Systemu zgłoszeń awarii oraz innych niepokojących zjawisk lub zdarzeń na terenie gminy Police.
Narzędzie to ma na celu ułatwienie komunikacji z mieszkańcami w kwestiach mających wpływ na ich komfort i bezpieczeństwo.
(Warto zauważyć, że wdrażana usługa jest zgodna z wnioskiem do budżetu obywatelskiego złożonym na 2019 r.)
Wstawienie takiego zgłoszenia przez mieszkańca za pośrednictwem portalu mapowego bądź aplikacji mobilnej będzie powodować pojawienie się go na mapie i możliwość zarządzania nim w celu jego załatwienia.
Wersja testowa jest dostępna na wewnętrznym portalu mapowym oraz zewnętrznym (sip2.police.pl) – moduł „Zgłoszenia publiczne”.
Planuje się, że nadesłane w ten zgłoszenia będą moderowane przez komórkę SIP, która będzie przekierowywać je do właściwego Wydziału, jednostki czy Zakładu w celu interwencji i załatwienia.
Odpowiedni pracownik będzie mógł po załatwieniu zgłoszenia zmienić jego status, ewentualnie opatrzyć zgłoszenie stosownym komentarzem, co spowoduje, że aplikacja automatycznie poinformuje mailowo zgłaszającego.
Poniżej przedstawiono kategorie zgłoszeń.
- Uszkodzenie drogi lub chodnika
- Dewastacja
- Awarie wodociągów lub kanalizacji
- Zdewastowana zieleń (w obszarze terenów publicznych)
- Odpady niebezpieczne
- Padłe zwierzę
- Nie działające oświetlenie na terenach publicznych
- Zagrożenie porządku i bezpieczeństwa
- Zgłoś błąd mapy